De Phoenix

Peuterschool De Phoenix

Peuterschool De Phoenix werkt goed samen met basisschool OBS De Phoenix. Op deze manier wordt de stap naar de basisschool ook echt kleiner!

We spelen veel en graag buiten
Bij peuterschool De Phoenix kunnen peuters op een speelse manier de wereld om hen heen verkennen. We spelen graag en veel buiten en onze speel-, leer- en ontdektuin is heel afwisselend. Peuters kunnen er spelen met water, graven in de modder, klimmen op het klimrek, en lopen over het houtpad en schelpenpad. Ook hebben we een moestuinbak waar ze kunnen planten en oogsten. Zonder dat ze het doorhebben, zijn de peuters zo steeds aan het leren. Regelmatig voeren we samen de schapen van de buren en dit helpt peuters die komen wennen.

Zelfstandigheid moedigen we aan
Binnen in het lokaal hebben peuters de vrijheid om zelf materialen te pakken en te ontdekken, zoals uit de knutselkast. Dit moedigt hun creativiteit, zelfstandigheid en nieuwsgierigheid aan. Met de hulp van onze pedagogisch medewerkers wordt hun belevingswereld verder uitgebreid en ontwikkelen ze zich op allerlei gebieden.

We zorgen voor een knusse en veilige sfeer
Het team van pedagogisch medewerkers werkt al ruim 10 jaar met elkaar samen op De Phoenix en dat zorgt voor een prettige en gezellige sfeer. De creatieve medewerkers tekenen en knutselen graag en  de thema’s waar de basisschool mee werkt zie je vaak terug op de peuterschool.

Lees hier het krantenartikel naar aanleiding van ons 10-jarig bestaan.

Inspectierapport van de GGD
Ben je benieuwd naar het inspectierapport van de GGD over deze peuterschool? Onder in het scherm vind je de link naar dit rapport. Je wordt dan naar de website van het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen geleid.

Heb je vragen?
Heb je vragen over deze peuterschool? Loop gerust eens binnen om je vragen te stellen, of om je kind in te schrijven.

Bramenpad 1, Rotterdam

Basisschool De Phoenix