Over Peuter&Co

Ieder kind verdient een goede start

Een fijne, veilige plek waar ieder kind zichzelf mag zijn is belangrijk voor een goede start. De Rotterdamse Peuterschool wil elke peuter een optimale start bieden door hem te stimuleren om te spelen, te ontdekken en zich te ontwikkelen. Op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo. Als individu en als lid van de groep.

De Rotterdamse Peuterschool ondersteunt de ouders van peuters bij de opvoeding. De medewerkers bouwen een vertrouwensrelatie met hen op, waardoor zij zich vrij voelen om met vragen en twijfels bij ons te komen. Ook dit heeft als doel ieder kind een goede start te geven.

‘Spelen is leren’

“Spelen is dingen doen waar je zin in hebt, zolang je zelf wilt, zonder iets speciaals te willen bereiken en zonder dat iemand zegt dat het moet. Daarmee is spelen ontdekken, ontwikkelen en leren.” Dat is de speelvisie van De Rotterdamse Peuterschool die de pedagogisch medewerkers dagelijks in praktijk brengen.

De Rotterdamse Peuterschool is onderdeel van Peuter&Co. Peuter&Co is op haar beurt onderdeel van HefGroep-KindeRdam. HefGroep-KindeRdam maakt zich sterk voor de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen van 0 tot 13 jaar en de begeleiding van jongeren tot 23 jaar in de regio Rotterdam-Rijnmond. Ruim 1500 professionals staan voor een kansrijke toekomst voor alle kinderen en jongeren in en rondom Rotterdam.