IKC De Nieuwe Haven

IKC De Nieuwe Haven is een Integraal Kindcentrum. Kinderopvang, peuterschool, basisschool en BSO wonen samen onder één dak. Maar natuurlijk gaat onze samenwerking verder dan dat. We vinden het belangrijk dat kinderen hier van en met elkaar kunnen leren.

Op het IKC sluiten opvang en onderwijs daarom op elkaar aan. We werken vanuit één visie en optimaliseren de doorgaande leerlijn. We maken zoveel mogelijk gebruik van dezelfde methodes. In de praktijk spelen en werken we dus ook veel samen. De natuur speelt daarbij een belangrijke rol. Dat zie je terug in de inrichting van ons gebouw, onze natuurtuin en de thema’s waar we door het jaar heen aandacht aan besteden. Breed ontwikkelen, ontwerpend en ontdekkend leren, met respect voor dat wat leeft en voor elkaar, komen hierin samen.

IKC De Nieuwe Haven: de plaats waar ouders, kinderen en medewerkers elkaar ontmoeten!

Kijk ook voor meer informatie over de samenwerkingen op:

IKC de nieuwe haven

Alvast een kijkje nemen?

Op alle locaties van De Rotterdamse Peuterschool is een korte video gemaakt. Je maakt kennis met de pedagogisch medewerker(s) en krijgt een goede indruk van alle leuke dagelijkse activiteiten. Een keertje in het echt kijken? Plan dan een rondleiding!

Nassauhaven 180, Rotterdam

Basisschool De Nieuwe Haven

Wil je ook het beste voor je peuter? Inschrijven bij de Rotterdamse Peuterschool is super eenvoudig. In 5 duidelijke stappen schrijf je je peuter in bij de door jou gekozen locatie. Wil je graag eerst nog wat meer informatie of een rondleiding op locatie? Wij helpen jou graag.